פוליקום סוגרת את פעילותה בישראל – ומפטרת יותר מ-200 עובדים

15 שנים אחרי שנכנסה לארץ מעבירה החברה את הפעילות ממרכז המו"פ בפתח תקווה להודו ● בפוליקום תולים את המעבר בעלויות הייצור הגבוהות בישראל

סוגרת פעילות בישראל. פוליקום

אחרי 15 שנים, פוליקום (Polycom) הודיעה על סגירת פעילותה בישראל. בהנהלת החברה כינסו היום (ב') את העובדים לשיחה ומסרו להם כי הוחלט להעביר את פעילות המו"פ שלה למקומות אחרים בעולם. כתוצאה מכך צפויים 280 עובדים להיות מפוטרים, מהם 200 של החברה עצמה ו-80 במיקור-חוץ.

שיעור המפוטרים מהווה 6% ממספר העובדים של פוליקום ובמקומם צפויים לבצע את העבודה עובדי קבלן, במיקור-חוץ. על פי דובר פוליקום, מהלך הפיטורים ייעשה באופן הדרגתי, החל מינואר הקרוב ועד לרבעון השלישי של 2016.

בפוליקום תולים את הסיבה לסגירת הפעילות בישראל בעלויות הייצור הגבוהות, לדבריהם, בארץ. ככל הנראה, עיקר הפעילות תועבר מכאן להודו ומשלחת מתת היבשת צפויה להגיע בקרוב לארץ על מנת לעבור חפיפה. פעילויות אחרות צפויות לעבור לסין ולארצות הברית.

יצוין כי גם לאחר סגירת מרכז המו"פ עתידה החברה להעסיק בישראל 13 עובדים, שיהיו אחראים על מתן שירות ללקוחות החברה במזרח התיכון ובאירופה.

פוליקום נכנסה לישראל ביוני 2000, לאחר שרכשה את חברת אקורד הישראלית, שעסקה בפיתוח תקשורת וידיאו וקול לרשתות תקשורת IP. הרכישה בוצעה במניות ושווייה של החברה הנרכשת עמד אז על 340 מיליון דולר. ב-2008 היא סגרה את מרכז המו"פ שלה ביקנעם והשאירה רק את המרכז בפתח תקווה.

ככלל, מעסיקה פוליקום 3,525 עובדים ברחבי העולם והיא נסחרת לפי שווי של 1.75 מיליארד דולר. ברבעון השלישי היא רשמה ירידה של 9.5% בהכנסות ל-303 מיליון דולר ושל 20% ברווח הנקי ל-13.6 מיליון – הרבה מתחת להערכות האנליסטים, שחזו לה רווח של 20 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    להערכתי יש להחרים את מוצרי החברה לא לקנות מהם

אירועים קרובים