"גופים מסורתיים מאבדים את תפקידם כמתווכים פיננסים עקב השינויים הטכנולוגיים"

כך אמר זיו אברמוביץ', סמנכ"ל חטיבת הפיתוח והיישומים הפיננסים, קבוצת אמן ● לדבריו "כפי שהטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנו מבצעים פעילויות יומיומיות, כך היא משפיעה על אופן החשיבה של לקוחותינו הפיננסים - ארגוני בנקאות, חברות אשראי ושוק ההון"

זיו אברמוביץ', סמנכ"ל חטיבת הפיתוח והיישומים הפיננסים, קבוצת אמן

"הפתרונות המסורתיים שגופים פיננסיים היו מציעים, כמו לקיחת הלוואה, לקיחת אשראי, רכישת מוצר פיננסי ועוד – מבוצעים כיום באמצעות חברות אינטרנטיות חדשניות. כך, למעשה, הגופים המסורתיים מאבדים את תפקידם כמתווכים פיננסים", כך אמר זיו אברמוביץ', סמנכ"ל חטיבת הפיתוח והיישומים הפיננסים, קבוצת אמן.

אברמוביץ' דיבר ברב שיח שנערך לפני ימים אחדים בנושא. רב השיח התקיים לקראת כנס FinTech@ShowCase. הוועידה השנתית לפתרונות המחשוב והטכנולוגיה למגזר הפיננסי, בהפקת אנשים ומחשבים, תיערך ביום ד' השבוע, באולם אירועים LAGO, בראשון לציון.

לדברי אברמוביץ', "כפי שהטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנו מבצעים פעילויות יומיומיות, כגון הזמנת מונית, קניות, השכרת דירות ועוד, כך היא משפיעה על אופן החשיבה של לקוחותינו הפיננסים – ארגוני בנקאות, חברות אשראי ושוק ההון".

איש השיווק צריך להיות מנהל מערך שיווק וגם איש IT

כך, ציין, "היכולת לבצע תהליכי תפעול עצמאיים בפעילות גורפת של מערכות אינטרנטיות (omni channel), תורמת רבות להגדלת המרווח הפיננסי. תעשיית הפינטק משפיעה גם על מבנה ההוצאות והמודל העסקי של החברות הפיננסיות. כך, הגופים משקיעים תקציבים גדולים מאוד במטרה לייצר פתרונות בתחום שירותי המסחר, אפליקציות מובייל, מיזמים פיננסים ועוד – על פני השקעות מסורתיות בכוח אדם ובפתרונות ליבתיים".

בעבר, אמר אברמוביץ', "מנהל השיווק ראה לפניו את יעדי השיווק והמכירות, כשה-IT היה זרוע להשגת יעדיו. מנגד, מנמ"ר החברה היה איש תפעול שמימש את התכניות העסקיות. כיום, יש תפיסה חדשה: איש השיווק צריך להיות מנהל מערך שיווק וגם איש IT, וכך גם המנמ"ר". לדבריו, "תעשיית הפינטק, הדיגיטל והערוצים הישירים יצרו בארגון סינרגיה מלאה והבנה הדדית בין שניהם. מימוש האתגרים השיווקיים ללא אלה הטכנולוגיים – לא מייצר ערכים מוספים לארגון".

ה-IT, ציין, "הוא כבר לא רק זרוע תפעולית, אלא מסייע למערכת השיווקית להמציא אותה מחדש".

אברמוביץ' סיים באומרו כי "לקבוצת הפיתוח והיישומים הפיננסים באמן יש יחידת מו"פ גדולה, אשר אמונה על פיתוח אפליקציות ללקוחותינו בתחום הפיננסי. באחרונה פיתחה הקבוצה פלטפורמה פיננסית עבור הביטוח ושוק ההון. זו מאפשרת לבצע דרכה תהליכים דיגיטליים עצמאיים (self services). הפלטפורמה מכילה פריטי מידע על התיק הפיננסי של הלקוח, ומאפשרת לו לבצע פעולות, כמו משיכות, העברות, ניוד ועוד – באמצעות האינטרנט, הסלולר ומערכות ה-IVR. הזרם הבלתי פוסק של דרישות הרגולציה מחד, ודרישות היחידות העסקיות מאידך, מחייבים את גופי ה-IT להיערך בהתאם לשינויים".

להרשמה ל-FinTech@ShowCase – הוועידה השנתית לפתרונות המחשוב והטכנולוגיה למגזר הפיננסי, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים