בלי להוריד ולהתקין: גוגל נותנת אינפורמציה מאפליקציות

במסגרת חיפושיה של החברה ממאונטן וויו שבקליפורניה אחרי דרך טובה להרחיב את השליטה שלה בתחום החיפוש גם אל הטלפונים החכמים שלנו, צץ הפתרון הבא: ענקית החיפוש תציע לכם דרך להשתמש ביישומים מבלי שתצטרכו להוריד אותם למכשיריכם, והיא תתחיל בכך ממש אוטוטו

הכל דרכנו ודרכנו בלבד. גוגל. צילום: BigStock

די ברור כי גוגל (Google), אילו רק יכלה, הייתה גורמת לכולנו להשתמש רק באפליקציות שלה. בעבר הלא ממש רחוק, משמעותו של חיפוש ברשת הייתה ישיבה מול המחשב השולחני ושימוש בפלאי ה-Google.com. אבל כיום, כשלכולנו יש בכיס מחשב קטן עוצמתי ונוח, קורה לא אחת שאנשים פותחים אפליקציה לצורך חיפוש במקום לגשת לאתר של גוגל. לדוגמה, כשמחפשים דברים מסוימים לרכישה – פותחים זאפ, כשצריכים מסעדה טובה – את דפי זהב. אבל לגוגל יש תכניות לשנות את כל זה.

במסגרת חיפושיה של החברה ממאונטן וויו שבקליפורניה אחרי דרך טובה להרחיב את השליטה שלה בתחום החיפוש גם אל הטלפונים החכמים שלנו, צץ הפתרון הבא: גוגל תציע לכם דרך להשתמש באפליקציות מבלי שתצטרכו להוריד אותן למכשיריכם, והיא תתחיל בכך ממש אוטוטו.

הדבר עובד כך – אם תרצו לחפש אחרי, נניח, מלון זול בעזרת האפליקציה של גוגל בסמארטפון, תקבלו תוצאות חיפוש מהרשת כרגיל, אבל בנוסף תקבלו גם אינפורמציה מאפליקציות, כמו למשל Hotel Tonight, אפליקציית לאיתור והזמנת מלונות ברגע האחרון הפועלת בסן פרנסיסקו. כשתקישו על כפתור שיתווסף לתוצאות החיפוש, תפתח גוגל את האפליקציה כך שתוכלו להזמין דרכה חדר, גם אם היא לא מותקנת על מכשירכם. איך? פשוט מאוד. באמצעות סטרימינג.

לאפשר את מכלול חוויית המשתמש

טכנולוגיית הסטרימינג הפכה לאחרונה לאחת המגמות הבולטות והשולטות, וזאת מכיוון שהשימוש בה מבטל את הצורך של המשתמשים להוריד תכנים (כמו סרטוני וידיאו או קבצי מוסיקה) ומאפשר להם לצרוך את התכנים באמצעות שירותי סטרימינג, שמספקים מקורות כמו Apple Music, נטפליקס (Netflix), פנדורה (Pandora) ו-Hulu, לדוגמה.

גוגל, שתמיד קוראת את המפה ומגיבה בהתאם, יוצאת למעשה במהלך הנוכחי כדי לזרום עם הסטרימינג ולאפשר למשתמשיה ליהנות משימוש באפליקציות במהירות ובקלות ומבלי להכביד על המכשיר שלהם. אגב, מדובר בשימוש של ממש, שאמור לאפשר את מכלול חוויית המשתמש – החל בממשק ה-UI וכלה, כמובן, במידע שהאפליקציה מספקת.

לצורך השירות החדש והחדיש הזה, אולי אף המהפכני, עושה החברה שימוש בטכנולוגיית הרצת האפליקציה על מכונה וירטואלית (Virtual Machine) שממוקמת על גבי ה-Google Cloud Computing, הלא היא פלטפורמת הענן של גוגל. הטכנולוגיה הזו פותחה לראשונה על-ידי Agawi – חברת סטארט-אפ הודית שאותה רכשה גוגל בשנה שעברה.

דרך השימוש פשוטה – כל לחיצה על כפתור ה-Stream החדש שחובר אל תוצאות החיפוש, נשלחת בחזרה לענן, מזינה את האפליקציה, וזו מצידה מבצעת את הפעולות ושולחת בחזרה פיקסלים למשתמש. כרגע עובד השירות בגרסת בטא ומוגבל במבחר האפליקציות שהוא מספק גישה אליהן. בין השאר משתתפות בו נכון לעכשיו האפליקציות: Weather, My Horoscope, Visual Anatomy Free, Useful Knots,Chimani, Gormey, ואחרות.

בינתיים מספקת גוגל את השירות רק בארצות הברית וללקוחות שמכשיריהם פועלים על מערכת Lollipop ומעלה, ושלהם חיבור אלחוטי מהיר. החברה מסרה שהשירות יגיע גם למכשירי ה-iPhone, אך סירבה למסור מתי הדבר עתיד לקרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים