טלגרם "סוגרת" על דאעש: הורידה 78 חשבונות של הארגון

לפי החברה, החשבונות "שימשו את אנשי הארגון להפצת התעמולה שלהם" ● עם זאת, המהלך לא מונע צ'אטים ביניהם, וכמה אנשי דאעש אף הודיעו כי הפיצו מסרים בערוצים חדשים

מתמודדות בנחישות מול המתחרות. טלגרם

פשיטה על דאעש – לא רק ברחובות פריז: הסטארט-אפ המפתח את אפליקציית המסרים טלגרם (Telegram) הודיע כי סגר 78 חשבונות של הארגון. על פי החברה, החשבונות הללו "שימשו את אנשי דאעש להפצת התעמולה שלהם".

בהודעה שפורסמה בערוץ החדשות של טלגרם, שזמין בחינם למשתמשי האפליקציה, נכתב כי החברה סגרה את החשבונות בשבוע האחרון. לדבריה, "המשימה שלנו היא לספק אמצעים בטוחים לתקשורת, שעובדים בכל מקום בעולם. כדי לעשות זאת… עלינו להיעתר לבקשות לגיטימיות להוריד תוכן ציבורי לא חוקי שמפורסם באפליקציה".

עם זאת, התקשורת הפרטית בין חברים בארגון שיש להם חשבונות בטלגרם לא אמורה להיפגע מהמהלך. מייסד האפליקציה, פאבל דורוב, אמר ל-Mashable כי "אין כל שינוי בשיחות הפרטיות, וזו נשמרת".

לדבריו, "טכנולוגיה יכולה להיות מסוכנת כשהיא נמצאת בידיים הלא נכונות. לצערנו הרב, זה נכון לגבי כל התפתחות טכנולוגית בהיסטוריה".

אנשי טלגרם הדגישו כי החברה חוסמת ערוצים הקשורים לטרור אולם לא את חופש הביטוי, כולל לא באזורים בהם הוא מוגבל או אסור. כך או כך, טלגרם הוסיפה כי בקרוב תפיץ עדכון שיקל על משתמשים לדווח על תכנים בעייתיים.

אלטרנטיבה לווטסאפ

טלגרם היא אפליקציה שידועה בשל המהלכים שהיא נוקטת להצפנת התקשורת בין הגולשים בה ולשמירה על פרטיותם. היא פופולרית ברחבי העולם ומשמשת אלטרנטיבה לווטסאפ (WhatsApp). לאחר שזו האחרונה נרכשה על ידי פייסבוק (Facebook), רבים העדיפו לעבור לטלגרם: בשנה שעברה הורידו אותה מיליוני גולשים. נראה כי בין אותם גולשים היו אנשי דאעש.

יצוין כי לאחר הודעת טלגרם התרברבו כמה אנשי דאעש בטוויטר (Twitter) שהם החלו לפרסם בערוצים חדשים באפליקציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים