האם Minecraft עשה הסבה לעולם התוכנה והקידוד?

אין מה לדאוג, מדובר בסך הכל בסרטון הדרכה חינמי בסגנון המשחק המצליח, אשר עוצב לילדים בגילאי שש ומעלה ומטרתו לעזור להם להבין את הבסיס של מדעי המחשב

ינס ברגנסטן, מוביל הקריאייטיב בסטודיו Mojang ו-Blockly. צילום: יוטיוב.

סרטון הדרכה חינמי בסגנון Minecraft – אחד המשחקים המוצלחים בכל הזמנים – מציג בפני ילדים את עולם התוכנה והקידוד. שיתוף פעולה בין מיקרוסופט (Microsoft) ו-code.org (ארגון ללא מטרות רווח, הפועל להנגשת מדעי המחשב לכמה שיותר אנשים) – יוצג באירוע תכנות חשוב בחודש הבא שעורך code.org.

סרטון ההדרכה החינמי עוצב לילדים בגילאי שש ומעלה, ובו "ג'ב" – הוא ינס ברגנסטן, מוביל הקריאייטיב בסטודיו Mojang בסטוקהולם, יוצרת המשחק הידוע – מלמד את הילדים כיצד לכתוב קוד שגורם לדמויות לנוע.

צפו בהקדמה לסרטון:

במהלך כשעה, מסייע סרטון ההדרכה לילדים להבין את הבסיס של מדעי המחשב על ידי כך שהוא מלמד כיצד לגרום לדמויות לזוז באמצעות כלי של גוגל (Google) בשם Blockly, המאפשר לכתוב שורה של קוד באמצעות "בלוקים" וממחיש בצורה ויזואלית כיצד פקודות, פעולות מחזוריות ואמירות של היגיון משתלבות יחד לכדי פעולה.

המדריך בנוי כמשחק ב-14 שלבים, שנעשים מורכבים יותר ויותר, ורק לאחר השלמת שלב מורם המסך ומתגלות שורות הקוד המרכיבות את התוכנית שנכתבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים