תא"ל נתי כהן, הקשר"ר: "קצין הקשר הופך ממפעיל IT למעצב מציאות"

"תשע"ה הייתה שנה משמעותית לחיל הקשר והתקשוב, בה באו לידי ביטוי הקישוריות והשילוביות הבין זרועית", אמר תא"ל כהן ● הקשר"ר מסכם את תשע"ה ומביט לעבר תשע"ו

תא"ל נתי כהן, קצין קשר ומחשוב ראשי. צילום: סאי לוי

"קצין הקשר, מרמת הגדוד ועד למטה הכללי, הופך משנה לשנה למעצב מציאות – יותר מאשר מפעיל מערכות תקשוב", כך אמר קצין קשר ומחשוב ראשי, וראש מטה אגף התקשוב, תא"ל נתי (נתנאל) כהן.

תא"ל כהן השתתף בפרויקט מחליפים שנה של אנשים ומחשבים, בו מנכ"לים, מנמ"רים ובכירים נוספים בתעשייה מסכמים את תשע"ה ומביטים אל עבר תשע"ו. הוא מונה לתפקידו בחודש שעבר והחליף את תא"ל אייל זלינגר, ששימש כקשר"ר בארבע השנים האחרונות ופרש מצה"ל לאחר 30 שנות שירות. תא"ל כהן החל את דרכו בצה"ל כלוחם בפלחי"ק (ר"ת פלוגת חיל קשר) צנחנים. לאחר מכן ביצע שורת תפקידים, בהם קצין הקשר של גדוד 202, קצין הקשר של חטיבת בנימין וחטיבת שריון, מפקד גדוד הקשר של אוגדת יהודה ושומרון בתקופת מבצע חומת מגן, מפקד עוצבת הקשר בפיקוד הצפון וכן כמה תפקידי מטה באגף התקשוב.

כיצד אתה מסכם את השנה?
"תשע"ה הייתה שנה משמעותית ביותר לחיל הקשר והתקשוב. התחלנו אותה בסיכום לקחי צוק איתן, שם מימש החיל בראשונה את תפיסת הלוחמה מבוססת הרשת. החיל הצליח לעצב את שדה הקרב המודרני, באמצעות המערכות הטכנולוגיות שהעמיד למפקד הלוחם בשדה הקרב.

כמו כן, ראינו בשנה החולפת את ניצני תוכנית צה"ל רשתי באים לידי ביטוי באמצעות קישוריות ושילוביות בין זרועית, שמהותן שינוי תפיסת העברת המידע המבצעי. בדרך זו מוענקת יכולת טכנולוגית להפעלת צה"ל בשגרה, בחירום, במערכים הניהוליים ובמערכים המבצעיים כאחד. בנימה אישית, השארנו חותם משמעותי יותר: קצין הקשר, מרמת הגדוד ועד למטה הכללי, הופך משנה לשנה למעצב מציאות יותר מאשר מפעיל מערכות תקשוב.

יש כיום מודעות בקרב המפקדים הבכירים לחשיבות האופרטיבית והטקטית של הלוחמה הרשתית לטובת היכולת המבצעית".

מה אתה צופה לשנה הבאה?
"אנחנו פותחים את השנה החדשה בהיערכות לתר"ש (תוכנית רב שנתית) גדעון ברמה הצה"לית ולשינוי ארגוני, במסגרתו אגף התקשוב יפעל באמצעות שלוש חטיבות. מהות שתי תוכניות אב אלה היא בעיקר שינוי תפיסה בהפעלת האגף והחיל.

השנה תהיה רוויה באתגרים מבצעיים, המחייבים היערכות. אנחנו לא באמת יודעים מהיכן תבוא הרעה ועל כן, פלוגות וגדודי התקשוב ימשיכו להיערך לכל אתגר ועניין, במטרה לאפשר רציפות והמשכיות לכוחות המתמרנים בביצוע משימתם. נמשיך לחשוב ולפתח באמצעות היחידות הטכנולוגיות-תקשוביות את הפיתוחים והמערכות של המחר. זאת, במטרה לאפשר למפקדים יכולות טובות יותר לנהל את שדה הקרב. החיל ממשיך לצעוד למימד הסייבר ולהיערך לאתגרי ההווה והמחר".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"שילוב יכולות צה"ל רשתי, שהחל במסגרת מבצע צוק איתן, ומימוש יכולות כמעט מלאות של צי"ד (ר"ת צבא יבשה דיגיטלי) הם שיא התקשוב והקשר הקרבי. הפעלת מערכות ותפיסות אלה בתמרון מלא הוכיחו כיצד התקשוב באמת בא לידי ביטוי בשדה הקרב. לשמוע את מ"פ השריון, מג"ד החי"ר והמח"ט מדברים על כך שהמערכות ואנשי התקשוב השפיעו על אופן ביצוע והצלחת המשימה, ועל כך שהמערכות הצילו חיי אדם – זה מבחינתי שיא וגאווה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"ראשית, עליי לאחל לקודמי בתפקיד, תא"ל אייל זלינגר, שרק סיים את תפקידו והעביר לידיי את הפיקוד, בהצלחה בהמשך הדרך.

באשר לחיל, על אנשיו בסדיר ובמילואים, אנשי קבע וחוגרים, נשים וגברים כאחד – אאחל שתמשיכו להיות מובילים בתחומכם, תמיד תחשבו מחוץ לקופסא, כדי להתמודד מול אתגרי המחר, ושימרו על ערכים ונורמות התנהגות, שכן אתם הפנים של החברה הישראלית. ובעיקר, המשיכו להיערך לאתגרי המחר. במציאות ובאזור בו אנחנו חיים יש הרבה כאלה, ואיננו יודעים מתי הם יפתיעו ויבואו. למרות כמות המערכות והאמצעים שברשותנו, ההבנה היא כי אנשינו הם הכוח העיקרי של החיל, בהם נשקיע את מיטב מאמצינו ומשאבינו.

שנה טובה לצה"ל, לאגף התקשוב, לחיל הקשר ולמדינת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים