מוסט זכתה במכרז להסבת מספרי הרישוי של כלי רכב לשמונה ספרות

ההיקף הכספי של המכרז הוא כשמונה מיליון שקלים ● צור אהרון, ראש אגף התקשוב של משרד התחבורה: "מדובר ברפורמה משמעותית שתחייב את כל הגופים והמוסדות בישראל שמבססים את הפעילות שלהם על מספר הרכב, להתאים את מערכות המיחשוב שלהם לשיטה החדשה"

צור אהרון, מנהל אגף בכיר מערכות מידע במשרד התחבורה

מוסט, מקבוצת מלם-תים זכתה במכרז רחב היקף ומשמעותי של משרד התחבורה, להסבת מספר הספרות שנמצאות על לוחות הרישוי של כלי רכב משבע לשמונה ספרות. זאת מאחר והקצאת מספרי הרישוי בני שבע ספרות הגיעה לקצה גבול היכולת מבחינה מיחשובית, ולכן משרד התחבורה החליט לפני כשנה לצאת למכרז תוך שהוא מיידע את כל הגופים והרשויות האחרות בישראל שפעילותם מבוססת על מספרי הרישוי של הרכב.

"מספר הרישוי של כלי רכב הוא אחד הדברים המרכזיים ביותר בפעילות המשק הישראלי", אומר צור אהרון, ראש אגף התקשוב של משרד התחבורה, שהכין את המכרז יחד עם צוותי פיתוח של המשרד, ומוביל אותו. "מספר רישוי מהווה בסיס לזיהוי, לפעילות פיננסית של המערכת הבנקאית שמשעבדת כלי רכב; במוסדות ציבור; אצל היבואנים; רשויות מקומיות; ציי רכב גדולים; וכמובן אצל כל המוסכים ואלו שנותנים שירותים לרכב", אומר אהרון. "בישראל עולים על הכביש כל שנה כ-350 אלף כלי רכב. הקצאת המספרים על ידי מחשב המבוססת על שדות בדטה-בייס היא רנדומלית, עם הקצאות ייחודיות ליבואנים וקבוצות גדולות", אומר אהרון.

מוסט, שזכתה במכרז, תבצע עתה את ההסבה וההתאמה של כל מערכות הליבה (מיינפריים) של משרד הרישוי לשדות בנות שמונה ספרות. על פי התכנון, השלב הראשון של יישום הפרויקט יחל ביוני 2017 ותהליך ההסבה ייעשה במקביל במוסט ובמשרד התחבורה.

שקול להכנסת מטבע חדש לשוק

"עלי לציין כי שתי החברות שניגשו למכרז (SPL ומוסט) הגישו הצעות ברמה גבוהה", אומר צור. "מאחורי המכרז הושקעה עבודת מחקר מעמיקה ביותר שביצענו יחד עם המדען הראשי של המשרד, וגם התשובות של שתי החברות היו מקצועיות ביותר וחדשניות" מציין צור.

יחד עם מוסט תשתתף בפרויקט חברת בדיקות התוכנה טסקום, מקבוצת וואן. "הדרישה שלנו במכרז היתה שאת ההסבה תלווה חברת בדיקות חיצונית כדי להבטיח הטמעה חלקה של הפרויקט" אמר צור.

"אני רואה בפרויקט הזה הרבה מעבר לנושא של הסבת מספרי רישוי", אומר אהרון. "לדעתי זה שקול להכנסת מטבע חדש לשוק, כי ההשלכה של מעבר לשמונה ספרות חוצה מגזרים ומחייבת כעת שורה ארוכה של גופים, שלא עובדים ישירות עם משרד התחבורה, להסב את מערכות התוכנה שלהם לשמונה ספרות כדי שיוכלו להמשיך לתפקד", אמר אהרון. לדבריו המשרד נמצא בקשר עם כל הגופים שעובדים איתו ויאפשר להם לבצע בדיקות מול המשרד, וכן יצא קול קורא לכל יתר הגופים כדי שייערכו בזמן.

מוסט מקבוצת מלם-תים, הוקמה על תשתית של יוצאי אס.פי.אל. והחל משנת 2003 היא מפעילה שלוחה בארצות הברית. החברה מתמחה בהסבה ועדכון מערכות ליבה בשוק הארגוני בסביבות מיינפריים, אדאבס, נאטורל, קובול ועוד.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מדוע רק מספרים? כדי שבעוד 20 שנה יעשו עוד פעם הסבה מדוע לא לאפשר גם אותיות כך יגיעו להרבה יותר צירופים אפשר אותיות עבריות או אנגליות

  2. אלישע

    למה צריך שיהיה מבוסס על מספרים, ולא כמו בהרבה מדינות גם על אותיות.

  3. אור לגויים

    למה לבסיס הקסדצימלי? מה רע בצורה שבכל העולם עובדים? מספרים ואותיות.... מכאן שגם בכלל לא צריך 8 ספרות. 5 ספרות בשילוב אותיות ומספרים הם כבר הרבה יותר מ 9 ספרות רק מספרים. ואם כבר במגמת שיפור, ומה רע שהמספר ילווה את בעל הרשיון ולא את הרכב?

  4. יעקי

    אור אתה מתכוון לשילוב אותיות בלוחית רישוי? https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%A1_%D7%94%D7%A7%D7%A1%D7%93%D7%A6%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7%99 אבל אנשים (כמוני ואחרים) לא מבינים ילכו לאיבוד. אבל רעיון מצויין

  5. אור

    למה להסב ל8 ספרות ולא להחליף לבסיס הקסדצימלי? תחשבו קצת קדימה...

אירועים קרובים