החלטה חדשה של רשות המסים אמורה להקל על חברות היי-טק

על פי ההחלטה, חברות שמבצעות את המו"פ שלהן בארץ אבל מייצרות ומוכרות בחו"ל יוכלו לנכות מס תשומות בגין הוצאות הפיתוח בישראל

עיצומים ביחידת המחשוב של רשות המסים

חברות שמקיימות את פעילות המחקר והפיתוח שלהם בארץ אבל מייצרות בחו"ל יוכלו לנכות מס תשומות בגין הוצאות הפיתוח בישראל – כך עולה מהחלטה של רשות המסים, שפורסמה בימים האחרונים. עסקות של חברות שמייצרות בחו"ל ומוכרות ללקוחות בחו"ל יוכרו על ידי הרשות כמכירת נכס בלתי מוחשי וכך יוכלו לנכות את תשלום המס, שיכול להסתכם במיליוני שקלים.

ברשות המסים מעריכים כי ההחלטה צפויה להשפיע על מאות חברות ישראליות העוסקות בפיתוח תוכנה, עיצוב מוצרים, פיתוח תרופות ותחומים נוספים, בכך שהיא תאפשר להן להמשיך לפעול בישראל בתנאי תחרות משופרים בשוק הגלובלי.

את ההחלטה, שהינה החלטת מיסוי מקדמית, פרסמה המחלקה המקצועית של מע"מ, לאחר שדנה בבקשה של חברה פרטית המפתחת, מייצרת ומוכרת מערכת אלקטרונית ללקוחות בארץ ובחו"ל בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. המערכת מורכבת מתוכנה שפותחה בישראל ומותקנת, מאילוצים שונים, על חומרה המיוצרת בחו"ל. משם היא נמכרת ללקוחות הנמצאים בחו"ל ומיובאת ארצה עבור לקוחות ישראליים.

על פניו, מכירותיה של החברה ממקום ייצור החומרה מעבר לים ללקוחות מעבר לים נחשבו לעסקות מכירה של נכס מוחשי שאינן חייבות במס עסקות על פי חוק מע"מ בישראל, ועל כן לא ניתן לנכות בגינן מס תשומות בישראל. עם זאת, בחינה שנערכה במחלקה המקצועית של מע"מ העלתה כי רכיב התוכנה המפותח בישראל מהווה המרכיב העיקרי במערכת ובגין פיתוחו מוציאה החברה את מרבית הוצאותיה.

על כן, הוחלט לאשר לחברה כי התקנת התוכנה בחו"ל ומכירתה משם ישירות ללקוחות מקומיים תוכר כמכירת נכס בלתי מוחשי מישראל לתושב חוץ בחו"ל, שבגינה ניתן לנכות מס תשומות והמס על העסקות יעמוד על אפס. בנוסף, ההחלטה תאפשר לראות גם במכירת המערכת ממקום ייצורה בחו"ל ללקוחות ישראליים כעסקה שניתן לנכות בגינה מס תשומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים