גרטנר: עד 2017, כ-60% מפרויקטי ה-Big Data ייכשלו

עבודה בתחום ניתוח מתקדם של נתונים אינה דבר של מה בכך, וכוללת שינוי של תפיסות והלכי רוח, כמו גם שינוי של התרבות הארגונית ● ביצועם של שינויים אלה באופן שגוי עלול להיות קטלני להצלחה

Big Data. אילוסטרציה: BigStock

עד שנת 2017, 60% מפרויקטי ה-Big Data וניתוחים מתקדמים של נתונים בארגונים, צפויים שלא להגיע לכדי סיום, אלא ייפסקו כבר בתחילת הדרך, כך על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner).

על פי גרטנר, עבודה בתחום ניתוח מתקדם של נתונים אינה דבר של מה בכך, וכוללת שינוי של תפיסות והלכי רוח, כמו גם שינוי של התרבות הארגונית – לא פחות מאשר רכישת כלים ומיומנויות לתחום. "ביצועם של שינויים אלה באופן שגוי עלול להיות קטלני להצלחה", קובעת חברת המחקר.

לדברי ליסה קארט, מנהלת מחקר BI בגרטנר, "מנהלי BI וניתוח מידע בארגונים אינם בטוחים איך להתחיל לפעול בתחום של ניתוחים מתקדמים, וארגונים רבים חשים שעליהם לבצע השקעה משמעותית בכלים ובמיומנויות החדשים". אולם, סייגה קארט, "אסטרטגיית ניתוחים מתקדמים מוצלחת תלויה ביותר מאשר 'סתם' רכישת אותם כלים נכונים. חשוב גם לשנות את הלכי המחשבה של אנשי הארגון, לשנות את התרבות הארגונית, ולהיות יצירתיים בחיפוש אחר הדרך להצלחה של פרויקטים אלה".

גרטנר זיהתה ארבע שיטות עבודה, שמומלץ למנהלי BI וניתוח מתקדם בארגונים לעשות בהם שימוש. זאת, על מנת להגדיל את הסיכוי להצלחתם של פרויקטים שכאלה: האחת, "בחר בעיה עסקית שתניב הצלחה מההתחלה". זאת, כי "מנהיגי ה-BI וניתוח צריכים לעבוד עם מנהיגים עסקיים כדי לזהות בעיות ולהתמודד עימם; בחן את המניעים העסקיים בארגון, וזהה את הבעיות שפתרונן יכול לספק את ההשפעה הגדולה ביותר, או את החזר ההשקעה המהיר ביותר. בכל מקום שיש בו הרבה נתונים, אי-ודאות ומורכבות – יש הזדמנות".

ההמלצה השניה היא "השתמש במיקור חוץ וקנה יישומים מוכנים – כשחסרה לך מומחיות בניתוח מתקדם". לפי גרטנר, "ארגונים רבים מניחים שהם חייבים להמשיך בדרך הנוכחית שלהם, עם צוות BI מרכזי ועם כלים, ולכן עליהם לבנות בעצמם יכולות ניתוח מתקדמות. אלא שאפשר לעשות זאת גם אחרת, ולהגיע לניצחונות מהירים".

ההמלצה השלישית של חברת המחקר היא "זהה את בעלי העניין בארגון שלך, שאותם יש לשכנע בערך של ניתוח מתקדם". כך, "יש לזהות ולנטרל את בעלי העניין הפנימיים – השוללים והספקנים – ולשכנע אותם בחיוניות הניתוח המתקדם. השכנוע צריך לכלול יותר מאשר הצגת הערך העסקי של הפרויקט. המשימה הקשה ביותר היא לשנות את האמונות של אנשים והאופן בו הם רואים את העולם – כדי לגרום להם להבין למה הם צריכים לחשוב, או להתנהג, באופן שונה".

ההמלצה האחרונה, לפי גרטנר היא "החלט האם אתה רוצה לבנות את הכישורים ואת הכלים באופן פנימי". לדברי חברת המחקר, "לא תמיד כדאי לבנות יכולות אלו באופן פנימי, זו אסטרטגיה שאינה טובה לכל הארגונים".

"רק במימוש הדרך הזו", סיכמה קארט, "תיווצר בארגון תרבות מונחית-נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים