גרטנר: שוק ניהול האיומים האחוד – בשל, ויצמח השנה ב-10%

בראש רביע הקסם של חברת המחקר, בריבוע ה-''מובילות'', ניצבת פורטינט, ומיד לאחריה נמצאת צ'ק פוינט הישראלית

גרטנר

בתוך עולם אבטחת המידע והגנת הסייבר, שוק ניהול האיומים האחוד הוא תחום בשל ומתפתח, והוא צפוי לצמוח השנה בכ-10% – כך על פי מחקר חדש של גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, שוק ה-UTM (ר"ת Unified Threat Management), צמח ב-11% בשנה החולפת, ועמד על 1.64 מיליארד דולרים. השנה הוא צפוי לעמוד על מעט יותר מ-1.8 מיליארד דולר.

עקב בשלותו של השוק, ארגוני SMB רבים מחדשים את טכנולוגית ה-UTM במערכי ה-IT שלהם זו הפעם השלישית או הרביעית, מציינים בחברת המחקר. הצמיחה של התחום הואטה, ודומה לצמיחה של תחומי אבטחת-רשת אחרים. עוד כותבים האנליסטים כי בשלב זה לא נצפה בשוק שחקן שביכולתו להיות משבש שוק מבחינה טכנולוגית.

בראש רביע הקסם של חברת המחקר, בריבוע ה"מובילות", ניצבת פורטינט (Fortinet) ולאחריה,צ'ק פוינט (Check Point) הישראלית. בתחתית אותו ריבוע "מובילות" מדורגת סופוס (Sophos). בריבוע ה"מאותגרות" ניצבת ראשונה דל (Dell), ולאחריה: סיסקו (Cisco) וג'וניפר (Juniper Networks). בריבוע "בעלות החזון" נמצאת, לבדה, WatchGuard. בריבוע הימני התחתון של "שחקניות נישה", נמצאות שש חברות, ביניהם ברקודה (Barracuda Networks) ו-וואווי (Huawei).

על פורטינט כותבים החוקרים כי "היא מציעה 40 התקני אבטחה שונים ממשפחת Fortigate, חלקם כרכיבים וירטואליים. החברה ממשיכה לעדכן את ההיצע שלה לתחום ה-UTM. כך, בשנה החולפת היא הנפיקה 11 רכיבים חדשים, והשנה, עד כה, שישה". לדברי החוקרים, "פורטינט מובילה בשל הביצועים והמחיר, לצד היותה פעמים רבות הראשונה להציע מודולים חדשים". הם מסיימים את סקירתם בקביעה כי "פורטינט היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר, וקצב הצמיחה שלה גדול מקצב הצמיחה של כלל השוק. זאת, בנוסף לעובדה כי יש לה מערך מו"פ נרחב".

על צ'ק פוינט נכתב כי "החברה מובילה כי היא ממשיכה בעקביות לתת מענה ללקוחות SMB ולהיות נוכחת בשוק זה. יש לה כיסוי גיאוגרפי נרחב, וביכולתה להביס מתחרים, בהתבסס על היותה בעלת רכיבים מיוחדים". על סופוס נכתב כי "היא ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק ה-UTM, עם פעילות ניכרת באירופה ובאסיה-פסיפיק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים