מגה-פיטורים: HP תקצץ 30 אלף משרות

רוב המפוטרים באים מיחידת ES, השירותים הארגוניים - לשעבר EDS ● מספר המפוטרים בישראל יעמוד על עשרות ● לא התקבלה תגובת ענקית ה-IT

היא לא במפוטרים. מג וויטמן, מנכ''לית ויושבת ראש HP

HP צפויה לפטר 25-30 אלף עובדים, כך הודיעה החברה אמש (ג'). מדובר בנתון של 7.5% עד 10% מכלל כוח האדם בחברה, העומדת לפני פיצול.

ענקית המחשוב מסרה כי הקיצוץ הוא "חלק מתהליך הארגון מחדש של החברה, והמאמצים לחתוך בהוצאות". סך העובדים בחברה עומד כיום על כ-300 אלף, ובישראל – על כמה אלפים. בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית נמסר כי רוב הקיצוצים יבואו מחטיבת השירותים הארגוניים, ES. זו נבנתה על בסיס רכישה בת מיליארדים רבים של EDS, שנעשתה לפני כעשור. ב-ES ישראל עבדו בעשור הקודם כאלף איש, וכיום מונה החטיבה מאות רבות של עובדים, כמה עשרות מהם צפויים להיות מפוטרים. לא התקבלה תגובת HP ישראל לידיעה.

על פי הדיווח של החברה, הפיטורים יגרמו לחיסכון בהיקף של כ-2.7 מיליארד דולר, החל מהרבעון הרביעי השנה. לדברי מג וויטמן, מנכ"לית ויושבת ראש HP, "החברה ביצעה בשנים האחרונות עבודה משמעותית בחיסכון ופישוט תהליכים. צעד הפיטורים ייתר את הצורך בצעדים נוספים של ארגון מחדש בעתיד". היא הוסיפה כי "השינוי יביא ליצירת מבנה תחרותי יותר לתאגיד HP החדש".

באוקטובר 2014 HP הודיעה כי היא תתפצל לשתי חברות: האחת תעסוק במכירת מחשבים אישיים ומדפסות, והשנייה במחשוב ארגוני, לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים – מקוונים ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ). בהודעה אז נמסר כי החברה צפויה לפטר 5,000 עובדים, נוסף על 50 אלף העובדים שהיא הודיעה על פיטוריהם, בתוכנית רב שלבית, מוקדם יותר אותה שנה. נראה כי במהלך השנה החולפת, מספרם של המפוטרים גדל מאד. הפיטורים הנוכחיים מתווספים לתכנית הקיצוצים המקורית של וויטמן, במסגרתה פוטרו כבר כ-38 אלף עובדים מתוך התכנון של 50 אלף מפוטרים.

שתי החברות תהיינה ציבוריות. החברה שתעסוק במחשוב ארגוני תיקרא Hewlett-Packard Enterprise וזו שתעסוק במחשוב אישי ומדפסות תיקרא .HP Inc. מג ויטמן תהיה נשיאת ומנכ"לית החברה שתפנה לארגונים ודיון ווייסלר יעמוד בראש החברה למגזר הצרכני. תהליך הפיצול צפוי להסתיים בסוף שנתה הכספית 2015 של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים