סא"ל שלומי קדם – מפקד גדוד אמירים

עבור סא"ל קדם הכניסה לתפקיד היא כמעט כניסה לביתו השני, כאשר נעליים גדולות מצפות לו לאחר שאביו, סא"ל (מיל') איציק קדם, מילא את התפקיד לפני כ-30 שנה, ולדברי המפקד החדש "הקשר לגדוד היה טבוע בי מילדות"

סא"ל שלומי קדם - מפקד גדוד אמירים. צילום: דובר צה"ל

סגן אלוף שלומי קדם מונה לתפקיד מפקד גדוד אמירים של מרכז חושן באגף התקשוב. הוא החליף בתפקיד את סא"ל עומר כהן, שעמד בראש הגדוד בשנתיים האחרונות.

גדוד אמירים הוא גדוד קשר ארצי מטכ"לי נייד, העובד עם הזרועות, הפיקודים והיחידות השונות. ברשות הגדוד כלי רכב וציוד קשר המוכנים לתת מענה מהיר ומיידי לכל אירוע, ולכל נקודה בה אין תשתית או תנאים לתקשורת תקינה. בין השאר, מפעיל הגדוד תחנות ניידות של המערכת הסלולרית המוצפנת "ורד הרים". בין השאר, הגדוד מספק ליחידות החזית יכולות לוויין על סוגיהן, כמו גם יכולות תקשורת ייחודיות, או סיוע לכוחות מחוץ לגבולות המדינה. כך למשל, הופעל הגדוד לפני כשנתיים במסגרת משלחת הסיוע לפיליפינים, שם הקים תשתית תקשורת לוויינית, לטובת השימוש של צוותי ההצלה והרפואה.

מרכז חושן הוא מרכז התקשורת הצה"לי. המרכז אחראי על הפעלת מערכי התקשורת בצה"ל, בין השאר על מתן שירותי טלפוניה, תקשורת נתונים רחבת סרט, וידיאו ותשתיות תקשורת אופטיות. המרכז כפוף ליחידת לוטם באגף התקשוב, ותחתיו עומדים שלושה גדודי תקשוב מטכ"ליים: גדוד אמירים, גדוד צמרת, שהוא גדוד הקשר למטה הכללי, וגדוד איתנים, שהוא גדוד תקשוב מרחבי.

"גידול חלקה של הטכנולוגיה בפעילות המבצעית של צה"ל, העלה באופן משמעותי את חשיבות הגדוד ואת יכולותיו המקצועיות", אמר מפקד הגדוד היוצא, סא"ל עומר כהן. "בהתאם, היום כשאני מסיים את תפקידי – ישנה הערכה גדולה הרבה יותר בשטח לחשיבות של הגדוד ושל היכולות שלו". לדברי כהן, בשנתיים בהן פיקד על הגדוד, חשיבות תפקידו צמחה משמעותית, וזאת לאור הגידול בחשיבות היכולות התקשוביות לתפקוד השוטף של הכוחות בשטח – בשגרה ובחירום. "כיום, יכולותיו של הגדוד לספק קשר בשעת צורך, במקומות בהם התנאים לקיומו של קשר לא מתקיימים – עשויה לסייע בביצוע משימה ואף להציל את חייו של כוח צה"ל אם יכולותיו התקשוביות, שכיום מהוות מרכיב אינטגרלי בתפקודו – נפגעו. מבצע צוק איתן היה המשמעותי והאינטנסיבי בתולדות הגדוד, בו חלקו היה הגדול ביותר. כמעט כל חטיבה ואוגדה בשטח עשתה שימוש ביכולות הייחודיות אותן הגדוד מספק", הוסיף.

קשר משפחתי

סא"ל קדם נכנס לנעליים משפחתיות: הוא ממלא תפקיד אותו גם אביו ביצע. סא"ל (מיל') איציק קדם מילא את התפקיד לפני 30 שנה, בין השנים 1984 ל-1986.
האב שימש כמפקד הגדוד לאחר מלחמת לבנון הראשונה, כשצה"ל ישב בקו נהר האוואלי, מעבר לרצועת הביטחון בדרום לבנון.

"הקשר לגדוד היה טבוע בי מילדות, כשבגיל חמש התחלתי להגיע עם אבי לגדוד ולשבת בלשכה שלו", אמר מפקד הגדוד הנכנס, סא"ל קדם.

איציק ושלומי קדם עושים היסטוריה. צילום: דובר צה"ל

איציק ושלומי קדם עושים היסטוריה. צילום: דובר צה"ל

"מהרגע בו ידעתי שניתן להתמודד על התפקיד היה לי ברור שגדוד אמירים הוא המקום אליו אני צריך להגיע, לא רק בגלל הרקע המשפחתי, אלא גם כי מדובר באחת מהיחידות המובחרות ביותר בחיל הקשר", אמר המג"ד הנכנס. "כבן למשפחה צבאית, זו התרגשות וגאווה עצומה להגיע לפיקוד על הגדוד. הטכנולוגיה שונה אבל האתגר שלנו כמעט זהה: לספק את התשתיות הקריטיות הנדרשות לכוחות צה"ל ולהכין את הגדוד למערכה. לי יש את הזכות להיות דור שני לאתגר הזה בדיוק".

סא"ל (מיל') קדם הוסיף כי "אני בטוח שבני קיבל את ההחלטה הנכונה וכי הגדוד הרוויח מפקד ראוי ביותר. כמו בעבר, גם היום הגדוד מהווה אתגר מקצועי ותפקידו חשוב לצה"ל מאוד".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אטלס סבי

    זוכר גם זוכר מזרחי מטבריה. טוב לראות שהשרשת נמשכת.....

  2. דניאל שלמה

    אין כמו השמינייה של פלוגת הפת"ק.. נחנקנו כבר 376.. מייקל שחרר ממני..

אירועים קרובים