אבי וייסמן, שיא סקיוריטי: "בתחום הגנת הסייבר – אנו עומדים במקום והגויים מתקדמים"

וייסמן ציין כי במקרים רבים, אין הלימה בין המצב בתחומי ה-IT לבין מה שנלמד באותם תחומים באקדמיה. כך ציין, "רק 15% מאנשי אבטחת המידע בארץ הם אקדמאים"

עולם הסייבר יצמח ויתפתח כמו שעולם הרפואה צמח והתפתח. אבי וויסמן. צילום: פלי הנמר

"בעשור הקודם מדינת ישראל הובילה את תחום הגנת הסייבר והייתה מהמצטיינות בו. לעומת זאת, כיום, אנו עומדים במקום ואילו הגויים הם אלה המתקדמים בהגנת הסייבר", כך אמר אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

וייסמן דיבר במסגרת רב שיח שנערך על ידי מערכת אנשים ומחשבים בשיתוף עם המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS. נושאו של רב השיח היה "היערכות לאומית לסייבר ולהכשרת כוח אדם וחינוך השוק". רב השיח נערך בבית המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב והנחו אותו וייסמן ואל"מ (מיל.) ד"ר גבי סיבוני, ראש התכנית לביטחון הסייבר במכון.

לדברי וייסמן, "בניגוד לעבר, כיום ארצות הברית ומדינות אירופה 'טסו' והתקדמו מאד בתחום הגנת הסייבר. יש לישראל באג אשר גורם לה להישאר מאחור בתחום". הוא הוסיף כי "הגנת הסייבר מבוססת לא רק על טכנולוגיה, אלא גם על חינוך, תהליכים, משמעת נהלים וסדר – ואלה שדות פחות מפותחים אצלנו. ישראל לא כל כך חזקה בנהלים ובסדר, הן ברמת הארגונים והן ברמת הפרטים העובדים בהם".

לדברי וייסמן, "לפני מאות שנים לא היו הולכים לרופא, אלא למרפא. המענה שלו לחוליים רבים היה ערבוב שתי חתיכות לשון צפרדע עם נוצת עורב. בחלוף השנים, האמונה חלפה והמדע נכנס במקומה. השלב הבא לאחר ההכרה במקצוע הרפואה היה יצירת עשרות תתי-התמחויות". דבר דומה, העריך וייסמן, "יקרה בעולם הסייבר, כאשר הוא יצמח ויתפתח כמו שעולם הרפואה צמח והתפתח".

וייסמן ציין כי במקרים רבים, אין הלימה בין המצב בתחומי ה-IT לבין מה שנלמד באותם תחומים באקדמיה. כך ציין, "רק 15% מאנשי אבטחת המידע בארץ הם אקדמאים".

וייסמן סיים בצטטו את דרק בוק, מי שהיה נשיא אוניברסיטת הארוורד משך שנים עשורים עד 1991, שאמר "אם אתם חושבים שהחינוך הוא יקר, תנסו במקומו את הבורות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים