"הקמת הרשות לחדשנות – מכירה פומבית של המוח הישראלי"

"זו הפעם הראשונה בה הממשלה שותקת בנושא הוצאת ידע מישראל", טוען מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, בתגובה על החלטת הקבינט החברתי-כלכלי, ומתריע: "אנחנו נממן והחדשנות תשרת מדינות אחרות"

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים

הקמת הרשות הטכנולוגית, עליה החליט הקבינט החברתי-כלכלי היום (א'), מעוררת הדים במשק. אחד המתנגדים להחלטה הוא אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, שטוען שהיא עלולה לפגוע בתעשייה. הוא קורא למהלך "מכירה פומבית של המוח הישראלי" וגורס שצריך "להתעורר ומהר!"

בפוסט שכתב בפרופיל הפייסבוק (Facebook) שלו מתריע חייק כי הקמת הרשות היא "הפעם הראשונה בה הממשלה שותקת בנושא הוצאת ידע מישראל. כלומר, אנחנו נממן והחדשנות תשרת מדינות אחרות".

בנוסף, הוא טוען כי ההחלטה "מאפשרת העברת כסף המיועד לחדשנות אל קרנות הון-הסיכון, אשר פונקצית המטרה שלהן היא רווח מהר ככל האפשר, ובוודאי שלא הקמת תעשייה ומקומות עבודה בישראל".

בסיום הפוסט הוא מצטט את המשפט הידוע של הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר: ״ושלא יעבדו עליכם…״.

בממשלה, לעומת זאת, טוענים כי הקמת הרשות הטכנולוגית, שתהווה זרוע ביצועית של המדען הראשי, דווקא תסייע לענף. בהודעת משרד הכלכלה נכתב כי "לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית. הכוונה היא לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים