אריקסון רכשה את פבריקס הישראלית תמורת 95 מיליון דולר

זו הרכישה הראשונה של הענקית השבדית בארץ, בשנים האחרונות אריקסון משקיעה באופן משמעותי בתחום הטלוויזיה והמדיה ● בעקבות הרכישה צפויה אריקסון להקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח שיעסוק בטכנולוגיות ניהול שידורי טלוויזיה מכל מכשיר

אריקסון

אריקסון (Ericsson) רכשה 100% ממניות פבריקס סיסטמס (Fabrix Systems) הישראלית תמורת 95 מיליון דולר. הודעה על כך נמסרה בסוף השבוע, הרכישה אמורה להיות מושלמת ברבעון הרביעי של 2014.

פבריקס מספקת פתרונות ענן לאחסון, מיחשוב ואספקה מרחוק של יישומי וידאו. היא נוסדה ב-2006 ומונה 103 עובדים, מהם 93 עובדים במשרדים ברעננה ועשרה בארצות הברית. פבריקס מצוייה בבעלות חברת האחזקות האמריקאית IDT, המתמחה בחברות תקשורת. IDT היא בעלת המניות העיקרית ולה 78% ממניות הנרכשת. בראשה עומד המנכ"ל רם בן-יקיר. היא החלה את דרכה בפיתוח תוכנת אחסון בנפחים גדולים ויכולת לניהול אחסון של מאות פטה-בייט. לאחר מכן התמקדה פאבריקס בעולם הווידיאו, וסיפקה יכולת לספקיות שירות ולחברות טלקום לאחסן תוכן וידיאו על גבי שרתים, ובמקביל – לאפשר למשתמשים לצרוך סרטים שהקליטו במערכת מבוססת מיחשוב ענן.

הטכנולוגיה של פבריקס מאפשרת לחברות כבלים ותקשורת המספקות שירותי טלוויזיה, לעמוד בהבטחה ל-"TV anywhere". החברה פיתחה בשם Cloud DVR , המאפשר הקלטה ושמירה בענן של תכני המשתמש, מאפשר חווית לקוח אחידה בשירותי וידאו לפי דרישה ומוריד את העלויות.

בשנים האחרונות אריקסון משקיעה באופן משמעותי בתחום הטלוויזיה והמדיה "כדי לחזק את מעמדה המוביל בתחום", נמסר. חזון המדיה 2020 של החברה מציג מעבר מהיר מטלוויזיה מסורתית – לטלוויזיה בכל מקום. "רכישת פבריקס סיסטמס מוסיפה יכולות מתקדמות לסל המוצרים של אריקסון ומאפשרת לה לספק ללקוחותיה פתרון מתקדם לדרישה הגוברת לווידאו אישי, בכל מסך ובכל זמן".

זו הרכישה הראשונה של חברת היי-טק ישראלית על ידי אריקסון. לאריקסון סניף בישראל משנת 1997 המונה כמאה עובדים, ובראשו עומד המנכ"ל, אלון ברמן. בעקבות הרכישה צפויה אריקסון להקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח שיעסוק בטכנולוגיות ניהול שידורי טלוויזיה מכל מכשיר.

באמצעות הרכישה אריקסון תקבל משאב אנושי של מהנדסי תוכנה מיומנים בתחום מיחשוב ענן, עם ניסיון באספקת פתרונות אחסון מדיה מיטביים, כמו גם יישומי טלוויזיה בענן. אנליסטים ציינו כי תחום ה-DVR הוא תחום הנמצא בצמיחה וכי לפבריקס יש פתרון ייחודי, שיביא לחיזוק של אריקסון ולהגדלת נתח השוק שלה.

לאריקסון יש יותר מ-2,000 לקוחות בתחום המדיה והטלוויזיה, ספקי טלוויזיה וחברות תקשורת – ביניהם: AT&T, TELUS, BBC, ערוץ 4 בבריטניה ועוד.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים