דב קוטלר, ישראכרט: "מה שלא מדיד – לא עובד"

"עברנו תהליך דיגיטציה ומוטמעים אצלנו כלי KPI לביצוע מדדים, כי הגענו למסקנה שכאשר ארגון מודד את עצמו - יש תוצאות", אמר קוטלר ● לדבריו, "אגפי הטכנולוגיה בארגונים צריכים למצוא פתרונות עם זמן הגעה מהיר לשוק"

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים. צילום: קובי קנטור

"בעולם תחרותי ודינמי אני מצפה מאגפי טכנולוגיה בארגונים לענות על האתגר ולמצוא פתרונות עם זמן הגעה מהיר יותר לשוק, גם אם הפתרון אינו מושלם. מטרת ה-IT היא לתמוך בצרכי הארגון לזמן הגעה יותר קצר", כך אמר דב קוטלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט.

קוטלר דיבר במסגרת פאנ"ל מנכ"לים שנערך בכנס CEO Awards 2014, טקס הכתרת המנכ"לים המצטיינים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ה'), במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות בכירי המשק. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס מכללת היי-טק מקבוצת מטריקס.

ישראכרט, אמר קוטלר, "עברה תהליך דיגיטציה בכל אגפיה. מתקיים אצלנו תהליך של צמצום הפערים בין החלק הטכנולוגי ובין החלקים העסקיים בארגון. בנוסף, מוטמעים כלי KPI, למדידת והערכת מדדים. מה שלא מדיד – לא עובד. כאשר הארגון מודד את עצמו – יש תוצאות. אני מודה לאגף מערכות מידע על שהביא אותי עד הלום".

"אנחנו יושבים על מאגר נתונים ענק", אמר קוטלר. "החיבור של גודל הדטה עם אמצעי סלולר ודיגיטציה מצריך להביא לפרסונליזציה של הלקוחות. אנו עדיין לא יורים באופן ממוקד עם טיל המיירט אירוע ספציפי של צרכן". הוא סיים בציינו כי "האתגר של רונן זרצקי, המנמ"ר, הוא לראות איך עושים יותר IT ב-2015 בפחות מהתקציב הנוכחי, של 200 מיליון שקלים".

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. צילום: קובי קנטור

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. צילום: קובי קנטור

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אמר כי "עשינו הרבה דברים במשרד לטובת שיפור השירות לציבור אבל לא פעלנו מספיק בתחבורה הציבורית. הדבר המרכזי הוא שיפור השירות לתחבורה הציבורית. עלינו לשים דגש על שיפור טכנולוגי לטובת משתמשיה. לא ייתכן שבירושלים יהיו רק שני אתרי הטענה לרכבת הקלה. לא ייתכן ש-500 נוסעים יירדו מהרכבת באשקלון ואז יגלו שלפני חמש דקות האוטובוס נסע". "ניהול חכם, מבוסס IT של מערכות התחבורה זה האתגר", סיכם יצחקי.

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, ציים כי "אל למנכ"ל לפחד משינוי. לעתים הוא זה שעליו ליזום שינויים, גם במערכות ה-IT, על מנת לממש חלומות. יש לבנות תהליכים מסודרים על מנת להפוך את החלום למציאות. לעתים, גם אם המנכ"ל מציב יעדים שנראים בלתי אפשריים, ניתן להגיע ליעד ולהופכם לאפשריים".

התיק הרפואי הממוחשב, אמר סער, "הנמצא על שולחן הרופא – זה הנשק שלו. היינו רגילים לעשרים תקלות בחודש והצבנו יעד של אפס תקלות, וכיום מספר התקלות נע בין אפס לאחת".

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור

"עולם הבריאות הוא עולם שמרני", אמר סער. "המערכת צריכה לעבור שינוי תרבותי. יש לנו מפגשי רפואה מרחוק, אבל הרגולטור אינו מכיר בהם כמפגשי רפואה. יש התמודדות של תרבות רפואית שמרנית מול טכנולוגיה יקרה שטסה קדימה. ישראל מצויה בדירוג הגבוה ביותר במערכות מתקדמות של מיחשוב רפואי. אנו מתקדמים בפער משמעותי מול ארה"ב. המתחרות איתנו הן ארצות סקנדינביה".

מכבי שירותי בריאות, אמר סער, "היא גוף עם ה-Big Data הכי גדול בעולם. ניתן לרוץ ולפתח ולהשיג הישגים על בסיס נתונים אלה. ככל שיהיה BI יותר מושכל ומנותח – ככה נוכל לקבל החלטות טובות יותר". הוא סיים בציינו כי "לא אקטין את תקציב ה-IT, גם אם תקציב מכבי יקטן".

עוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס נשואה. צילום: קובני קנטיר

עוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס נשואה. צילום: קובני קנטיר

עוזי דנינו, מנכ"ל אקסלנס נשואה, אמר כי "אני רואה חשיבות רבה במיחשוב בבית ההשקעות". לדברי דנינו, "כל הפעילות של בית ההשקעות מתבססת על דיגיטציה בזמן אמת. בלא פעילות תקינה של מערכות מיחשוב – הארגון לא היה יכול לפעול". הוא ציין כי "הזכייה של הארגון בפרס, מייצגת פעילות רחבת היקף בעולם המיחשוב. אנו הזוכים בפרס כאשר אנו בעיצומו של תהליך מיחשוב  ולא רק לאחר מכן, עם סיומו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים