השר ישראל כץ: "אנו חייבים להיות פתוחים לרעיונות ויוזמות – נערוך דיון לשמיעת יוזמות IT פרטיות"

"יש להיערך לכל התפתחות טכנולוגית", אמר השר כץ, "ולבחון האם נכון וכדאי להטמיע אותה במערכות הציבוריות והממשלתיות, ובכללן, במערכות התחבורה. יש מוחות בלתי רגילים במדינת ישראל, ויש לבחון מה מההמצאות מתאימה לנו"

שר האוצר, ישראל כץ. צילום: קובי קנטור ז"ל

"הטמעות של מערכות מיחשוב, IT וטכנולוגיה הן האתגר המימד החשוב ביותר עבורנו, כמשרד התחבורה – ביכולת לתרגם את העשייה שלנו לשירות טוב ומשופר לאזרחי המדינה", כך אמר ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים.

השר כץ היה אורח הכבוד בכנס CEO Awards 2014, טקס הכתרת המנכ"לים המצטיינים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר, במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות בכירי המשק. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, "שדרוג תחום השירות לאזרח הוא מהמשימות העיקריות של כל העוסקים והעוסקות במיחשוב במשרד. משרד תחבורה מצוי במגע רחב עם הציבור, כל בעלי כלי הרכב, בעלי רישיונות הרכב. כך, מקבלי השירות הם בעצם כל אוכלוסייתה של מדינת ישראל. לכן, יש חשיבות רבה לתיקשור עם הציבור, באינטרנט ובמוקדי הפניות לציבור מבוססי הטלפוניה".

עוד הוסיף השר כי, "עמדות השירות הממוחשבות אותן הצבנו חוסכות בכוח אדם. הצלחנו להתקין אותן לאחר שטיפלנו בהיבט יחסי העבודה במשרד, והצלחנו".

"תחומי הטכנולוגיה הולכים ומתפתחים", אמר השר כץ, "כפיתי את הרב-קו על חברות התחבורה. הן לא היו מוכנות ולא היו ערוכות לכך, אז הצבנו בפניהן 'דד ליין'. זה לא היה מושלם, אבל בסוף זה עבד. כך הדבר גם לגבי מרכז הסליקה של הכירטוס בתחבורה הציבורית: אנו חייבים להיות פתוחים לכל רעיון ולכל יוזמה, על מנת לייעל את התהליכים".

"אנו באמצע תהליך של שיפור", אמר השר כץ, "התחבורה הציבורית בישראל הייתה ועודנה מצוייה בפיגור רב מאד ביחס לנדרש – בהיבט תשתיות למערכות הסעת המונים, כגון הרכבת התחתית שאיננה. מה שעשינו בירושליים עם הרכבת הקלה היה להחליט שמה שיש, כלומר מערכת שעובדת ב-80%, עדיפה על מערכת שתעבוד בעתיד ב-100%, אבל עכשיו היא על הנייר. לכן החלטנו להפעיל אותה ולשפר תוך כדי תנועה".

המיחשוב, אמר שר התחבורה, "נוגע ליכולת לתת שירות טוב יותר לצרכני התחבורה הציבורית. אנו באמצע תהליך של הקמת תחנות המידע לגבי מועדי הופעת האוטובוסים. אני רוצה שתהיינה מערכות מרכזיות, שתהיינה מדוייקות. שניתן יהיה לעבור מאמצעי תחבורה ציבורית אחד לשני, ממונית שירות ועד הרכבת הכבדה, דרך הרכבת הקלה והאוטובוסים".

"יש להיערך לכל התפתחות טכנולוגית", אמר השר כץ, "ולבחון האם נכון וכדאי להטמיע אותה במערכות הציבוריות והממשלתיות, ובכללן, במערכות התחבורה. יש מוחות בלתי רגילים במדינת ישראל, ויש לבחון מה מההמצאות מתאימה לנו".

"סיכמתי עם עוזי יצחקי, מנכ"ל המשרד", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, "כי נקבע דיון ובו יציגו לנו כל מיני יוזמות IT פרטיות, כגון אמצעי ההתרעה לנהיגה בכלי רכב העשויים למנוע תאונות. אנו רוצים לממש את היעד של אפס תאונות ואפס נפגעים, ומערכות מיחשוב עשויות לסייע לנו במימוש והתקרבות ליעד. תוך כמה שנים יהיו מערכות חשמליות, האתגר הוא להגן על כל המערכות הללו, האתגר הזה יהיה קשה יותר".

השר סיים בהתייחס לחשש מפני מתקפות סייבר בעולם התחבורה ואמר כי "האתגר הוא שיש לנו אויבים והם רבים, חלקם נמצאים קרוב וחלקם רחוק. ניתן להגיע דרך הרשתות מכל מקום – האתגר יותר גדול, הסכנות יותר גדולות. ראינו כי ראשי ארגוני הטרור נמנעו משימוש בטלפוניה במהלך מבצע צוק איתן', על מנת שלא יאתרו אותם. יש לשכלל ולפתח מערכות להגנה מפני הסייבר בעת פיתוח מערכות מיחשוב – בעולם התחבורה ובכלל. מערכת IT המותקפת קיברנטית עלולה לגרום נזק חמור בעולם התחבורה היבשתית, ועל אחת כמה וכמה בעולם התחבורה התעופתית, שם הנזק והאפקט גדול בהרבה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תאיר לוי

    יש לי מיזם והצעה לשר התחבורה איך אני מביאה זאת בפניו???

  2. יובל

    לאן השר הנכבד רץ? העובדים שלא במשרד בקושי משיבים לפניות בדואר אלקטרוני של אזרחים... אז על אלו התפתחויות טכנולוגיות הוא מדבר?

אירועים קרובים