תוכן שיווקי
SharePoint 2013 בעיריית ירושלים

עיריית ירושלים בחרה ב- SharePoint 2013 של מיקרוסופט כפלטפורמה לבנייה מחודשת של אתר האינטרנט העירוני

11/09/2014 13:00
המהפכה הדיגיטלית וחזון CityNext

מאת: עוזי מירון

עיריית ירושלים מפעילה את אתר האינטרנט הרשמי של העיר המונה כיום כ- 850 אלף תושבים. האתר מהווה אבן שואבת, לא רק לתושבי העיר, אלא גם למאות אלפי מבקרים נוספים. מגוון הפעולות המאפיין את אתר העיר ירושלים, מחייב את מנהליו לעשות שימוש בפלטפורמות האינטרנט המתקדמות ביותר בכדי לאפשר למאות אלפי המבקרים הפוקדים אותו ליהנות משירות מהיר ויעיל.

"האתר  הישן נבנה בסביבת ASP Server בצורה אינקרמנטלית וללא תכנון כולל ומוגדר מראש", מספר הקטור מסטרמן, מנהל הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים. "כתוצאה מכך, רמת הנגישות לאתר, כמו גם שביעות הרצון משירותיו השונים הייתה נמוכה. כמו כן, אופיין האתר באיטיות גלישה ובעיצוב מיושן שאינו תואם את עקרונות העיצוב המודרניים, דבר שפגם בחוויית גלישה ומן הסתם גם בתדמית העירייה המתפעלת אותו".

כמענה לאתגרים הללו הוקמה בעיריית ירושלים ועדת היגוי מיוחדת שבחנה את הפתרונות השונים והחליטה בסופו של דבר לאמץ את SharePoint 2013 כפלטפורמה מובילה לאתר העתידי.

"ההחלטה לאמץ את Share Point 2013 התקבלה על בסיס מספר שיקולים", מספר מסמטרמן. "הראשון שבהם הנו הניסיון המוצלח שיש לנו עם פתרונות מיקרוסופט. בנוסף, בחנו את יכולת האינטגרציה של הפלטפורמה עם מערכות נוספות וגילינו, כי SharePoint  מספקת את האינטגרציה הטבעית והפשוטה ביותר. עוד חשוב לצין את ההירתמות יוצאת הדופן של מיקרוסופט ישראל, שהעמידה לרשותנו מומחים טכנולוגיים מהשורה הראשונה, שסייעו לנו למקסם את מהירות הגלישה, להתגבר על מכשולים טכנולוגיים ולהאיץ את מהירות הפיתוח והעלייה לאוויר".

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים מוסיף ואומר כי : "בין היתרונות של פלטפורמת SharePoint 2013 מצויה יכולתה לספק מענה לצורך  של מחלקת האינטרנט בעיריית ירושלים לפתח בפשטות ובמהירות מערכות חדשות נוספות על ידי הצוות המקצועי הקיים. זאת, תוך התערבות מינימלית של צוותי פיתוח חיצוניים. יכולות אלה מהוות חלק מהתפיסה הכוללת שלנו לגיוס טכנולוגיות מתקדמות לצורך שיפור השירות לתושבי העיר וייעול המערכות התפעוליות בעירייה. דוגמא לכך מהווה התכנון העתידי שלנו לשלב את שירותי הענן של מיקרוסופט במערך המחשוב".

לדברי מסטרמן האתר החדש מספק שורה של יתרונות בולטים :
•    "המערכת מאפשרת כיום גמישות רבה בניהול תהליכים ואישור תוכן, עם ניהול גרסאות מובנה שלא היה קיים בעבר.
•    מהירות פיתוח – אנשי המחלקה מפתחים כיום פעם אחת ומקבלים מענה כולל ומובנה לכל מגוון התצוגות הנדרש ולכל מערכות ההפעלה והאביזרים.
•    דגש מיוחד הושם על מגוון 'שירותים בקליק' ונגישות על פי התקן הישראלי המחמיר וכל זאת תוך קיום רמות מקסימליות של אבטחת מידע.
•    המערכת מאפשרת קליטה של כמות רבה יותר של גולשים בו זמנית תוך מניעת מצבי קריסה, כפי שראינו בעבר במצבי חירום .
•    התושבים נהנים כיום מגלישה מהירה, סביבה מוכרת ואינטואיטיבית, מנוע חיפוש רב עוצמה ויעיל, מבנה נוח ופשוט לניווט ומהנגשת המידע בצורה ידידותית, דרך כל אמצעי, בין אם מדובר במחשב, טאבלט, או סמארטפון".

עופר דליות, מנהל מכירות למגזר הציבורי במיקרוסופט ישראל, מסכם ואומר: "הצלחת הפרויקט נבעה משיתוף הפעולה בין כל הגורמים עם אגף המחשוב בעירייה, שנתן את הגיבוי המקצועי ובעבודה משותפת עם השותפים העסקים שלנו – מלםתים וSQLINK, שאפיינו ובנו את האתר המורכב הכולל שילוב של שרותים בארגון עם אינטגרציה ותמיכה עתידית בכלי AZURE ו Office 365 . האתר החדשני מהווה הוכחה ליכולתה של עיריית ירושלים להתייצב בקדמת הטכנולוגיה לצורך שיפור השירות לתושב וייעול המערכות הארגוניות בסטאנדרט החדש של  CITY NEXT MICROSOFT".

 

מיקרוסופט מזמינה אתכם להכיר את פתרונות הענן לארגונים

אירועים קרובים