שוב בתמונה: האפליקציה שמעצבת לכם פילטרים

כמות הכלים היא ענקית, אפשר גם לבחור טקסטורות שונות, לבצע עמעום ועוד, אתם חייבים לנסות את מיקס עוד היום

ערבבו לעצמכם מסנן. MIX

לפעמים שם של אפליקציה לא ממש מתאר אותה על בוריה. הוא לא ממש מטעה, אבל ממש לא מצליח להעביר, לפחות בשמו, את מה שבדיוק מציעה למשתמשים האפליקציה שעומדת מאחוריו. ככה בדיוק הרגשתי אחרי שהתחלתי להשתמש במיקס (Mix), אפליקציה לעיבוד תמונה.

לומר שהיא רק אפליקציה לעיבוד תמונה זה קצת לגמד אותה. מתחת לשם הקצר היא בעצם מסתירה מתחת עולם ומלואו של יצירה, כזה שמאפשר לקחת תמונה ולהפוך אותה למשהו אחר לגמרי, לעבודת אומנות בפני עצמה עם אמירה ומסר ועוד כמה מילים כאלה שמבקרי אומנות בטח אוהבים לומר כשהם מסתובבים בגלריות, בתערוכות של צילומים.

זה לא נגמר רק בזה. כותרת המשנה של האפליקציה, אותה רואים לאחר ההפעלה, היא Design Your Own Filter – תכנן את המסנן שלך. למה הכוונה? בסוף התהליך, אחרי שתגיעו לתמונה שמרצה אתכם, אחרי שתפעילו את כל מה שאפשר ו/או אתם רוצים להפעיל על התמונה, ואחרי שתשמרו אותה, תוכלו גם לשמור בקובץ נפרד את כל הפעולות שבוצעו. לאחר מכן, אם תרצו לטפל בתמונה אחרת באופן דומה, פשוט בחרו את המסנן השמור, והאפליקציה תיישם מייד את כל הכלים ואת כל הרמות ששמורות במסנן על התמונה הנוכחית. כמובן שתוכלו להפעיל שינויים, אבל זה בהחלט יקצר לכם את הדרך.

למה זה טוב? כי כך אפשר להקנות לתמונות שצולמו באותו טיול, אזור, יום הרגשה דומה, עם מאפיינים קבוצתיים לכל התמונות שצולמו, ותוך אפשרות לשמור אחר כך את כל התמונות (לא באמצעות MIX, אלא באמצעות אפליקציה אחרת) באלבום נפרד, ייחודי ובעל אותו קו ייחוס. טוב, אז הקדמתי קצת את המאוחר, אבל זה ממש לא נורא במקרה הזה, כי אפשרויות עיבוד התמונה, כפי שהזכרתי כבר בהתחלה, פשוט עצומות.

זה מתחיל, כמו כל האפליקציות, בעמוד ראשי. כן בוחרים תמונה קיימת בגלריה או שבוחרים לצלם תמונה בזמן אמת. הפעולה המיידית לאחר מכן היא לבצע קיצוץ לתמונה, מסיבה לא לגמרי ברורה מעבר לכך שחיתוך התמונה בהתאם למסגרת מתאים בדיוק כך שפסי הכלים שמשמשים את MIX מוצגים באופן ברור בתחתית המסך.

עוד לפני שניגשים ל-'ערבוב עצמו', אפשר במסך הראשון של עיבוד התמונה לבחור מסנן כללי קיים, וכן אפשר לבחור את הבהירות הכללית של התמונה, וכן לבחור חלקים בתמונה שרוצים לעמעם משהו. לעיתים כבר במסך הזה תגיעו לתוצאה שתספק אתכם, ואם כן, כל מה שתצטרכו לעשות זה ללחוץ על Save כדי לשמור את התמונה או כדי לשתף אותה ל-Instegram (אינסטגרם).

אבל במקרה הזה לא תוכלו לשמור מסנן, כי בעצם לא תצרו דבר. יצירת המסנן מתחילה רק אחרי שלוחצים על MIX, ואז מתגלה עולם נפלא למי שאוהב ל-'התעלל' בתמונות, ואפילו, גם קצת סיוג, עם אפשרויות שיכולות לספק גם הרבה מאוד צלמים מקצועיים.

לחיצה על Filters מציגה כמות פשוט מטורפת של מסננים ראשוניים. לחיצה על קטגוריה, לדוגמה Retro או Sky, מציגה מייד רשימה של 10 מסנני משנה שמבוססים על המסנן הראשי. כל בחירה שתעשו תשנה מייד את התמונה המוצגת אך היא לא תשתנה בפועל כל עוד לא תאשרו את השימוש. בנוסף, לחיצה על כל מסנן משנה כזה גורמת להופעת מחוון שגרירתו שמאלה או ימינה מאפשרת לשנות עוד קצת, ולקבוע טעם ייחודי לעצמכם בתוך מסגרות המסנן. מרשים.

בכלל, המחוון הזה מופיע כמעט על כל כלי, אך הוא לעיתים הוא מסתיר יותר ממחוון אחד, וזאת בהתאם להקשר. כך למשל אפשר בתפריט הראשי, בו בוחרים את האפשרויות הראשיות השונות, את האפשרות Tint. עם אפשרות זו אפשר לשנות כל צבע שמופיע בתמונה וזאת על ידי שליטה בבהירות, ברוויה ובגוון שלו, וכל אפשרות כזו היא מחוון בפני עצמה.

לחיצה על Adjust מגלה רשימה ארוכה נוספת של כלים כולל אפשרויות עמן ניתן לקבוע את החדות של התמונה, את החשיפה הכוללת שלה, את הטון וגם לטפל בעור אם מצלמים בני אדם  – אפשר לדוגמה להעלים פצעונים כמעט לחלוטין מהפנים, ועוד.

כאמור כמות הכלים היא ענקית, אפשר גם לבחור טקסטורות שונות, לבצע עמעום ועוד, אבל הפעם בסופו של דבר, כאמור בתחילת הכתבה אפשר גם לשמור את ההגדרות שביצעתם כקובץ להפעלה מיידית על תמונות.

ואם עוד לא הבנתם, אם אתם מרבים לצלם, תוכלו להפוך את האהבה הזו למיני תחביב שכולל גם עריכת תמונה. כי MIX, למרות העושר שלה, היא חינמית ולא כוללת מודעות.
המפתחים מבטיחים שבקרוב הם ישחררו גרסה ל-iOS (תתחילו ללחוץ עליהם, כדאי), אבל בינתיים תצטרכו להסתפק רק בגרסה לאנדרואיד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים