סקר: רק 27% מהעסקים בישראל מחזיקים באתר אינטרנט

עסקים לא מנצלים את השימוש הנרחב של גולשים באינטרנט - כך עולה מסקר שערך איגוד האינטרנט ● האיגוד החל היום (ד') בקמפיין לעידוד רישום דומיינים ישראליים בסיומת il.

איגוד האינטרנט הישראלי "שם את הספוט" על הסיומת il. אילוסטרציה: BigStock

השימוש באינטרנט בישראל נרחב מאוד, אולם ניכר שהעסקים לא כל כך מממשים זאת: סקר שהזמין איגוד האינטרנט הישראלי מצא כי רק 27% מהעסקים מפעילים אתרים משלהם. 68% מתוכם משתמשים בסיומת co.il., כ-21% בסיומת com. ו-4.8% משתמשים בסיומת org.il. כמו כן, התגלה יחס ישיר בין הגודל והמחזור של העסק לבין הסיכוי שיחזיק אתר.

הסקר נערך על ידי חברת TRI למחקרים אסטרטגיים, לקראת השקתו של קמפיין שמטרתו עידוד רישום דומיינים ישראליים בסיומת il. הקמפיין פונה בעיקר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, יזמים וחברות לקידום ופיתוח אתרים עבור בעלי עסקים.

דינה באר, מנכ"לית משותפת באיגוד האינטרנט הישראלי

דינה באר, מנכ"לית משותפת באיגוד האינטרנט הישראלי

יצוין כי הסקר לא מתייחס למידת השימוש של עסקים בדפי פייסבוק (Facebook). רבים מהם עושים זאת והמשמעות היא שגם הם פעילים ברשת.

איגוד האינטרנט הישראלי הוא האחראי על המרשם לסיומת il. האיגוד קיבל את ניהול המרשם באופן רשמי מ-ICANN, שהוא הגוף האחראי על ניהול הדומיינים ברחבי העולם. כיום רשומים 226,475 דומיינים תחת הסיומת il.

דינה באר, מנכ"לית משותפת באיגוד האינטרנט, אמרה כי "אתר ברשת הוא נכס דיגיטלי וכלי שימושי מאוד לכל עסק מכל סוג. אף על פי כן, פחות משליש מהעסקים נמצאים ברשת, כך שיש מקום רב לצמוח ולהתקדם בנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים