ד"ר יניב הראל, EMC: "הסייבר שינה את הכללים בעולם האבטחה"

ד"רהראל מונה למנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר ב-EMC ישראל ויחל את תפקידו באוקטובר

ד"ר יניב הראל, מנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר ב-EMC העולמית

"תחום אבטחת המידע צמח לאורך שנים. מנהלי אבטחת המידע היו רגילים להגן על הגדרות. היום עולם הסייבר שינה את הכללים. תחום האבטחה כבר לא בנוי בצורה שיש אזור פנימי ואזור חיצוני. ההגנה הפכה למורכבת. נדרש להגן לא רק על קווי ההגנה החיצוניים", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ד"ר יניב הראל, EMC ישראל.

ד"ר הראל מונה למנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר ב-EMC ישראל. ד"ר הראל שימש כראש קבוצת הסייבר במשרד הביטחון, ויחל בתפקידו החדש באוקטובר השנה. הוא בעל קריירה ארוכה ומגוונת במערכת הביטחון, בעמדות ניהוליות וטכנולוגיות שונות, במהלכה אף זכה בפרס ביטחון ישראל ובפרס ראש מפא"ת לחשיבה יוצרת.

ד"ר יניב הראל הנו בוגר תואר ראשון בהנדסה מהטכניון, תואר שני מאוניברסיטת מנצ'סטר ודוקטורט באסטרטגיה מאוניברסיטת תל אביב. בימים אלה מעורב הראל במספר מחקרים אקדמיים בתחום מו"פ סייבר מתקדם.

לדברי ד"ר הראל, "תפקידו של מנהל אבטחת המידע הארגוני הפך להיות קשה ומורכב יותר. זאת, בשל העובדה שהעובדים לא בהכרח נמצאים במקום העבודה, אלא עובדים מרחוק. החדירה של העולם הנייד הביאה לכך שמוטת השליטה של מנהל האבטחה הפכה להיות מורכבת יותר, וקשה. סביבת ה-IT הארגונית השתנתה אף היא והפכה גם היא להיות מורכבת יותר, עם ריבוי פלטפורמות ומערכות. לכן, האתגרים הניצבים בפני מנהלי האבטחה בארגונים הם רבים ומורכבים יותר".

לצד אלה, סביבת האיומים הפכה אף היא למגוונת ומרובת סכנות, חידד ד"ר הראל, "יש יותר פרצות אשר נכנסות לשוק. עוד בטרם הנוזקה גורמת נזק לאחר חדירתה, היא כבר בעלת פוטנציאל נזק. כל אחד מהעובדים בארגון מוריד מדי יום אפליקציה, ללא כולן בעלות אותה רמת אבטחת מידע. לכן, בהכרח, פוטנציאל הפריצות הפך לגדול יותר ולמורכב".

את עולם אבטחת המידע כיום מדמה ד"ר הראל "למצב כמו בעת מירוץ חימוש: מנהלי אבטחת המידע רודפים אחר האיומים כל הזמן, והאיומים מצידם, מתפתחים ונדרש לפתח פתרונות לאותם איומים הנולדים מחדש". לכן, הסביר, "אחד הדגשים בעולם זה הוא הצורך בחדשנות ובמציאת רעיונות חדשים למצוא עוד מענה לעוד איום החדש". על מנהלי האבטחה, אמר ד"ר הראל, "לוודא שיש להם רעיונות חדשים יותר, שייצרו מערכת שלמה ומשולבת של מענה לאיומים, תוך התייחסות להיבטים של שימושיות המשתמשים ולרמה הטכנולוגית. העובדים צריכים להתנהל כאשר יש להם מודעות לאיומים".

במסגרת תפקידו החדש, הסביר הראל, "אנהל את פעילות התכנון והפיתוח של פתרונות  חדשניים בתחום הסייבר, באמצעות צוות של מומחים , אשר חלקו גויס מתוך החברה וחלקו יצטרף לחברה במסגרת תהליך גיוס המתקיים בימים אלה". בנוסף, אמר, "אהיה גם אחראי לשיתופי פעולה של EMC בתחום, עם גורמי תעשייה, אקדמיה, ממשלה וצבא". לדבריו, "אין מדובר רק בפונקציה של מכירת פתרונות ושירותי אבטחה. הקבוצה בראשותי מנסה להסתכל על מענה לאיומים ברמת הפדרציה של EMCEMCRSA, ו-VMware. עלינו לראות כיצד כל אחד מרכיבי הפדרציה עשוי לתרום לאתגר רחב, לפתח פתרונות שיביאו ערך לארגונים ולממשלות. נבצע חיבור בין המו"פ לתחום הסייבר של החברה בבאר שבע, שהוא הבסיס של הקבוצה, עם פונקציות המכירה. נערוך עוד שותפויות, כמו זו שכבר ערכנו עם לוקהיד מרטין (Lockheed Martin). נראה כיצד ניתן להרחיב את השותפויות והעבירן מישראל לעולם".

ד"ר הראל סיים בהתייחסו לעברו במגזר הביטחוני: "לאורך שנים אני עוסק בטכנולוגיה ובהבנת האתגרים של העולם הביטחוני. אני בהחלט מוצר ממשק בין אתגרי הסייבר במגזר הביטחוני ואלה שבמגזר האזרחי. המעבר שלי הוא כזה שנוחת עם רגליים על הקרקע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים