ג'מאלטו רכשה את סייפנט תמורת 890 מיליון דולר

הנרכשת קנתה ב-2009 את אלדין הישראלית ● לדברי אנליסטים, הרכישה תגוון את היצע המוצרים של ג'מאלטו ותוסיף לה יכולות אבטחת מידע

ג'מאלטו (Gemalto), יצרנית צרפתית של כרטיסים חכמים לשוק המקומי והגלובלי, רכשה את חברת אבטחת המידע סייפנט (SafeNet) האמריקנית תמורת 890 מיליון דולר. בעברה קנתה הנרכשת את אלדין (Aladdin) הישראלית.

סייפנט מצויה בבעלות פרטית מאז 2007, אז נרכשה על ידי וקטור קפיטל (Vector Capital) תמורת 634 מיליון דולר. החברה בנתה עצמה באיטיות ובעקביות בשוק האבטחה, בין השאר בשל רכישות שביצעה. הידועות שבהן היו של Ingrian ב-2008 ושל אלדין הישראלית בינואר 2009, שקרן וקטור שילמה תמורתה 160 מיליון דולר – סכום ששיקף 20% יותר משווייה. המשא ומתן בין הקרן לינקי מרגלית, מייסד ומנכ"ל חברת אבטחת המידע הישראלית, ידע עליות ומורדות, ובתומו חיברה הרוכשת את חטיבת ניהול הזכויות הדיגיטליות (DRM) של אלדין עם סייפנט. אלדין הוקמה ב-1985 על ידי מרגלית כשהיה רק בן 23, בהשקעה ראשונית של 10,000 דולר בלבד.

יצוין כי סייפנט מטפלת באבטחה של 80% מתעבורות הכספים הבין בנקאיות בעולם ולדבריה אחראית לאבטחת תשלומים של טריליון דולרים ביום.

ג'מאלטו נוסדה ב-2006 כתוצאה ממיזוג בין Gemplus ו-Axalto, ושמה הוא חיבור בין שמות השתיים. לדברי אנליסטים, הרכישה היא צעד הגיוני מצידה של ג'מאלטו, שכן היא תספק לה גיוון בהיצע המוצרים שלה ותוסיף לה יכולות אבטחת מידע.

מנכ"ל הרוכשת, אוליבייה פיו, אמר כי "ההזדמנות לרכוש את סייפנט הגיעה בדיוק בזמן הנכון, כי נכנסנו כעת לתוכנית פיתוח רב שנתית. יש התאמה מושלמת בין יכולות 'האבטחה בקצה' של ג'מאלטו ליכולות 'האבטחה בליבה' של סייפנט". הוא ציין כי "הרכישה תאפשר לנו להאיץ את הפריסה של פתרונות אבטחה חזקים במגזר ארגוני האנטרפרייז, כמו גם להרחיב את הזדמנויות הצמיחה שלנו בשוק ההגנה על גישות מקוונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים