Whistle Camera: לשרוק כל הדרך אל הסלפי

לא תמיד יש לנו אצבע פנויה כדי ללחוץ על כפתור הצילום של הסמארטפון ● האפליקציה שנסקרת היום מאפשרת לנו להפעיל את המצלמה בשריקה

אחת הבעיות בעת צילום תמונת סלפי מוצלחת ('צילום עצמי' בעברית תקינה) היא הנטייה להסתכל לכל מקום אחר ורק לא לכיוון עינית המצלמה. הסיבה לכך היא כמובן הצורך ללחוץ על כפתור הצילום, הפיזי או הווירטואלי.

משתמשים רבים, ואני בתוכם, מתקשים שלא להגניב מבט לכיוון הלחיצה כדי לוודא שהיא אכן מבוצעת בפועל, ושאנחנו לא לוחצים בטעות על מקום ריק במסך הטלפון או על אפשרות אחרת. כדי לצלם סלפי טוב באמת, המבט צריך להיות מכוון היטב לכיוון העדשה, ולא ממש מותר לזוז. אפשר לנשום, אבל גם זה רק במידת מה.

אפליקציה קטנה, שנכנסת מייד להיכל התהילה של 'איך לא חשבו על זה קודם', תעזור לכם לצלם תמונות סלפי טובות יותר. מדוע? כי היא מוציאה ממשוואת הצילום את הלחיצה על הכפתור, ובמקום זאת מנצלת את המיקרופון של המכשיר, בסביבת אנדרואיד (Android) מגרסה 2.3.3 ומעלה, כדי להפוך את השריקה של המשתמש לכפתור צילום.

כן, כך ופשוט מאוד, Whistle Camera מחכה לשריקה כדי לבצע את הצילום, ומכיוון שכך, אפשר למקד את המבט בעדשה ולחייך חיוך רחב כי התוצאה תהיה סלפי מוצלח מתמיד, עבור אלו שלא ממש מרוצים בדרך כלל מהתוצאה.

כמובן שהשימוש בשריקה לא בא לפתור רק את בעיית הסלפי. יש עוד מספר מקרים בהם הלחיצה על כפתור הצילום היא פתרון פחות מוצלח. לדוגמה, אם לובשים כפפות עבות שמורידות מאוד את הרגישות של המסך לביצוע הלחיצות של המשתמשים, דוגמה אחרת היא צילום תוך כדי נסיעה במכונית. פשוט מניחים את הטלפון בעריסה ושורקים בכל פעם שרוצים ללכוד רגע חד פעמי.

האפליקציה, כאפליקציית צילום, פשוטה מאוד. יש אייקון שמאפשר לבחור בין המצלמה הקדמית למצלמה האחורית. כשהמצלמה האחורית היא זו שנמצאת בשימוש, אשפר גם לקבוע מה יהיה מצב העבודה של המבזק בעזרת אייקון שמופיע בצד השני של המסך. כמו כן, בין שני האייקונים יש אחד נוסף שמאפשר לקבוע השהיית צילום. כברירת מחדל אם המצלמה הקדמית נמצאת בשימוש, כלומר לצורך צילום סלפי, יש השהיה בת שלוש שניות בין השריקה לבין ביצוע הצילום בפועל, ובמצב ההפוך אין השהיה. עם זאת, אפשר בלחיצה על האיקון לבחור גם בהשהיה בת 5 שניות או 10 שניות.

בצד השני, כמו בכל אפליקציית צילום, יש חלונית קטנה שמציגה את התמונה האחרונה שצולמה, יש כפתור צילום למי שמתעקש בכל זאת לא להשתמש בשריקה או אולי לצילום במקומות בהם יש רעש רב, ויש כפתור הגדרות.

תחת ההגדרות אפשר לקבוע את רזולוציית הצילום, את רמת הרגישות לשריקה וכן לבחור היכן בזיכרון האחסון של המכשיר, או בכרטיס הזיכרון, יישמרו התמונות שמצלמים בעזרת האפליקציה.

האפליקציה בדרך כלל עובדת היטב. אל תשתמשו בשריקה ארוכה, זה לא יגרום לה לצלם כמה תמונת ברצף, היא מחפשת את השקט לפני הסערה כדי לזהות את הוראת/שריקת הצילום. אין גם צורך בדרך כלל בשריקה חזקה מדי, ואין מה לעשות, לפעמים היא לא תצליח לזהות את מה שיוצא לכם מהפה כשריקה.

עד כמה קביעת רמת הרגישות לשריקה חשובה? לפחות פעמיים, תוך כדי כתיבת הסקירה הזו, כש-Whistle Camera פעילה על ידי והמכשיר על השולחן, היא הפעילה את עצמה בגלל צפירת אזעקה של אמבולנס שעבר ברחוב בחוץ, כמה קומות מתחת.

Whistle Camera היא לא היחידה בשוק שמבצעת את הפעולה הזו, אבל היא עושה זאת היטב בדרך כלל והיא פשוטה מאוד לשימוש.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים