שי זנדני, מנכ"ל סייברארם: "הפעם יצאנו בזול"

"גל המתקפות הנוכחי על אתרים ישראליים ברשת נראה בינתיים כהתארגנויות מבוזרות של קבוצות האקרים בעלי אמצעים מוגבלים ויכולות לא גבוהות במיוחד", אמר זנדני ● לדבריו, אנשי אנונימוס תקפו בעיקר אתרים קטנים, פרסמו מספרי כרטיסי אשראי לא בתוקף וסיסמאות שנראות מזויפות ● "מדובר בהמשך של התקפות שחווינו בעבר", ציין

"המתקפות הנוכחיות על אתרים ישראליים ברשת נראות בינתיים כהתארגנויות מבוזרות של קבוצות האקרים בעלי אמצעים מוגבלים ויכולות לא גבוהות במיוחד. הפעם יצאנו בזול", כך אמר שי זנדני, מייסד משותף ומנכ"ל סייברארם.

הוא ציין שהמתקפות הללו "היו בעיקר פריצות לצרכי השחתה של כמה מאות אתרים קטנים ללא אבטחה משמעותית ותעבורת DDoS (התקפת מניעת שירות מבוזרת) מבוססת כלים פשוטים נגד אתרי ממשל. כמו כן, התבצעו 'חשיפות' של מידע רגיש כביכול של שמות משתמש וסיסמאות, אף על פי שחלקן נראות מזויפות ורובן ישנות ולא רלוונטיות, ונחשפו כמה מאות מספרי כרטיסי אשראי שנראה שרובם כבר לא בתוקף".

"המתקפות נגד ישראל במסגרת OpIsrael# כרגע נראות כהמשך של התקפות שחווינו בעבר, אך מגמות עולמיות מצביעות על עליית מדרגה משמעותית ביכולות של תוקפים ובפוטנציאל הנזק – מעבר להשחתות פשוטות והורדת אתרים שיווקיים לפרקי זמן קצרים", הוסיף זנדני. "על גורמי ממשל, נותני שירות וחברות להכיר במגמות הללו ולהתכונן אליהם מראש".

"כדי להתמודד עם איומי סייבר לטווח הארוך נדרש לנטר את המגמות העולמיות בתחום ולהצביע על הפערים בבקרות הקיימות בסביבות העסקיות השונות בארגון, ומה נדרש ליישם בבקרות אלה – כדי להתגונן מפני ההתקפות הצפויות", ציין.

זנדני אמר ש-"המוצר שפיתחנו בתחום מסייע לארגונים לתעדף את השקעתם בהתמודדות עם איומי הסייבר. אנחנו מיישמים מודל המבוסס מצד אחד על מודיעין בזמן אמת על תמונת איומי הסייבר, בחיתוך מגזרי, גיאוגראפי וגיאופוליטי, ומצד שני על התאמה שלו מול תמונת ההגנה הקיימת בארגון עצמו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים