הסטארט-אפ היומי: ג'יני – פיענוח "הגנום הקולנועי"

אחרי שהתרגלנו לכך שיש אתרי אינטרנט שממליצים לנו על מוסיקה חדשה לאחר ש-"למדו" את הטעם שלנו, הגיע הזמן ליישם את אותו העיקרון גם בעולם הקולנוע ● זה בדיוק מה שמציעה חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'יני, שהשיקה בימים אלה בטה ראשונה ● ראו הוזהרתם: זה ממכר

10/06/2009 13:33

מכירים את שירותי המלצות המוסיקה, דוגמת פנדורה, ג'נגו או Last.fm? לטובת מי שלא, מדובר באתרים הכוללים מנוע מתוחכם, ש-"לומד" את הטעם המוסיקלי שלכם, ומציע לכם שירים של אמנים שאתם אולי לא מכירים. האתרים הללו מתבססים על פרויקט "הגנום המוסיקלי" – דרך מעניינת ביותר לקטלג מוסיקה על פי מאות משתנים. בימים אלה השיקה חברת סטארט-אפ ישראלית בשם ג'יני (Jinni) מיזם דומה, שמבקש לפענח את "הגנום הקולנועי". ראו הוזהרתם: מדובר במיזם מרשים וממכר ביותר.

ג'יני נוסדה על ידי יוסי גליק, כיום מנכ"ל הסטארט-אפ ובעברו סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אורקה אינטראקטיב – חברה בת של אמבלייז שהתמחתה בטכנולוגיות IPTV; ועל ידי איציק בן-זקן – לשעבר סמנכ"ל הפיתוח בחברת הטכנולוגיה Mind CTI – המשמש כמנהל הטכנולוגיות של ג'יני. השניים הצליחו לגייס השקעת הון סיכון ראשונית משותפות הון הסיכון סטארט-אפ פקטורי וניסו להקים חברה לחיפוש סמנטי שיצליח לזהות או אופיו של סרט קולנוע על פי טקסטים שונים הקשורים אליו, ולפענח את סוד "הגנום הקולנועי".

לאחר חודשים רבים של פיתוח השיקה עכשיו ג'יני את שירות הבטה הפרטי שלה, שעדיין מבטיח לזהות את "הגנום הקולנועי" ולהמליץ לכם על סרטים שאתם עשויים לאהוב. ייתכן מאוד שג'יני החליטה ליישר קו עם עולם האפליקציות החברתיות, ולהסתמך פחות בהמלצות הסרטים שלה על אלגוריתמים מורכבים של ניתוח טקסטואלי, והרבה יותר על נתוני הגולשים ודירוגי הסרטים שהם אהבו – אולי בשקלול נוסף של המלצות לסרטים שמתפרסמות באתרים אחרים, דוגמת אמזון או נטפליקס. כך או כך, הם עשו את זה היטב.

אתר הבטה שהעלתה החברה לאוויר ממכר ביותר, ומציע עושר עצום של סרטים, סדרות טלוויזיה וסרטונים מקוונים, לרבות פירוט רב אודות כמעט כל שחקן או תוכן שחיפשנו. לאחר שימוש של שנים באתר IMDB (ר"ת Internet Movie DataBase), ייתכן וניתן לג'יני את הצ'אנס הראשון גם כאשר נחפש פרטים על סרט מסוים, ולאו דווקא המלצות.

מנוע ההמלצות של ג'יני מגדיל לעשות ומאפשר למשתמש לחפש סרטים המתאימים למצב רוח מסוים, או אפילו להגדרות מאוד מורכבות, דוגמת "אני רוצה לראות סרט נוגע ללב, סרט חכם או סרט מטופש". ג'יני מאפשרת גם למלא שאלונים מורכבים שיקבעו איזה סוג סרטים אתם אוהבים במיוחד. לאחר שבילינו כמה דקות עם השאלונים האלו, החליט המנוע של ג'יני שאנחנו אוהבים סרטים בסגנון ה-"MasterMind", והמליץ על כותרים דוגמת "החשוד המיידי" ו-"ממנטו". הוא בהחלט פגע בול…

אם ברצונכם לנסות את השירות של ג'יני, אתם מוזמנים לשלוח מייל. כל משתמש חדש בבטה מקבל עשר הזמנות ונכון לעכשיו, אחרי שהזמנתי את אשתי,  נשארו לי תשע פנויות.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי

    לאחר שימוש של מספר חודשים בג'יני אני יכול לומר בביטחון שזה אתר הסרטים מספר אחד ברשת! כל הכבוד לחברה מישראל שהרימו מיזם כזה..

אירועים קרובים